dimecres, 30 de novembre de 2011

FLASH MX

El passat dilluns 28 de novembre ens vam presentar un nou programa, el Flash MX. Es tracta d’un programa d’animació el qual utilitza els vectors per donar més mobilitat i realisme a les lletres.

La tasca a realitzar consistia en fer una animació. Partint del cartell creat en sessions anteriors, ara havíem d’animar una part d’aquest. Jo, personalment, vaig decidir animar el fum de la cigarreta. 

Tot i que de classe vaig sortir molt atabalada i estressada perquè no entenia res de res i no sabia ni com ho faria, he de dir que un cop a casa i seguint el tutorial que havia penjat la mestra al Moodle em va resultar fàcil de fer. Encara que penso que s’hauria d’ haver dedicat més temps a  explicat l’ús d’aquest programa a classe, perquè molta gent va tenir dificultats a l’hora de fer l’animació en el seu cartell. També dir, que vam tenir molts problemes a l’hora d’instal·lar el programa perquè hi havia diverses versions, i un cop descarregades no s’obrien, va ser un caos. Entre els companys ens anàvem dient quina versió gratuïta ens havíem descarregat fins que varem decidir que la millor seria el Flaix MX 2004, i utilitzar els 30 dies de prova que t’ofereixen. Un cop em vaig poder descarregar satisfactòriament el programa, llavors vaig començar a utilitzar-lo, primer temptejant i investigant per mi mateixa i després, a l’hora de realitzar l’activitat, utilitzant el tutorial.


Aquest tipus de programes considero que s’haurien d’explicar amb més calma. Sóc conscient que el temps és just i que s’ha d’explicar un temari acordat amb el departament, però també crec que el temari a explicar ha de ser processat i interioritzat pels alumnes. Si s’explica molt temari però aquest no és comprès, llavors és com si no féssim res, perquè als dos dies ja no tindrem ni idea i haurem de recorre als tutorials en el cas que vulguem tornar a  utilitzar el programa. Recordeu: ¡MENOS ES MÁS!






diumenge, 20 de novembre de 2011

TIPOGRAFIA CREATIVA



En l’última sessió amb la Mª Elena hem treballat la tipografia creativa. Es tracta d’un art que entén la comunicació com una metàfora visual, on el text no tan sols té una funcionalitat lingüística, i sovint es representa de forma gràfica, com si es tractés d’una imatge. La tipografia creativa  s’acostuma a utilitzar en anuncis, cartells i publicitat.

Durant l’explicació, la mestra ens ha ensenyat diferents exemples de cartells i imatges, i m’he quedat impressionada de la quantitat i varietat de models que ens ha presentat i de l’originalitat de tots ells. 

L’activitat a realitzar consistia en l’elaboració d’un cartell. Havíem de crear una imatge utilitzant lletres. Al principi no tenia una idea clara de què fer i com fer-ho, però després vaig anar temptejant i al final vaig decidir fer un cartell en el qual hi aparegués la senyal de prohibit fumar dibuixada amb la frase “NO FUMAR” utilitzant una font diferent en cada cas.

Així és com va quedar:

Tot i que he gaudit fent l’activitat, considero que no és gaire apropiada dur-la a terme amb alumnes d’infantil ja que és massa complexa i el programa utilitzat, en aquest cas el GIMP, és enrevessat. Penso que estaria dirigida millor a alumnes del cicle superior de primària o, fins i tot, a alumnes de secundària ja que estan més capacitats i tenen més habilitat per realitzar-la. De totes maneres, crec que podríem treballar la tipografia creativa amb nens de parvulari, ja que és un tema que els pot cridar l’atenció, sobretot per les imatges que es poden arribar a crear; però fent altres activitats adequades a les seves edats.

divendres, 18 de novembre de 2011

GOOGLE DOCS


El passat dimecres 16 de novembre ens van ensenyar la quantitat de possibilitats que té treballar amb Google Docs. Documents, fulls de càlcul, dibuixos i presentacions disponibles en la Web que permeten als usuaris modificar arxius simultàniament i disposar sempre de la versió més recent. Però, per poder accedir-hi és necessari tenir un compte amb Gmail. 





Google Docs està allotjat de forma segura en la Web, la qual cosa ofereix la possibilitat de treballar des de qualsevol lloc, sempre que es disposi de connexió a Internet.  A banda d’això, té moltes més avantatges. És compatible amb tots els sistemes operatius, funciona en el navegador d'equips PC, Mac i Linux, i és compatible amb formats comuns com .doc, .xls, .ppt i .pdf. Els arxius són fàcils de pujar i de compartir, i és possible accedir als arxius guardats en Google Docs en tot moment. A més, es realitza una còpia de seguretat online de tots els arxius. També podem gestionar els permisos per a l'ús compartit d'arxius en tot el sistema i, com a propietaris de documents, podem compartir i suspendre en qualsevol moment l'accés als arxius.

Després que el mestre ens expliqués alguns dels avantatges que tenia treballar amb Google Doc, va crear un full de càlcul compartit on cadascú des del seu ordinador havia de posar el seu nom i cognoms, i vam poder comprovar que la informació es compartia al moment.

Aquest fet facilita el treball en grup, ja que es pot actualitzar un document i compartir-ho amb la resta de grup sense la necessitat que tot els membres es trobin reunits. És a dir, cadascú des de casa pot treballar en el mateix document i fer visibles les modificacions a temps real.

L’ús d’aquest programa i d’altres que estem aprenent a utilitzar en aquesta assignatura ens és útil  ara com a estudiants i en un futur com a mestres. A mesura que avança el temps, les noves tecnologies i les diferents formes de treballar amb elles també avancen, la qual cosa em fa pensar que en un futur molt proper, tot això que estem aprenent estarà a l’ordre del dia, i el seu ús serà habitual. Per això, és important que ara les aprenguem per tal de dominar-les i poder-les utilitzar més endavant.