dilluns, 6 de febrer del 2012

PORTAFOLI DIGITAL

Per tal d’agrupar totes les feines fetes durant l’assignatura, vam haver de crear un portafoli digital. Aquesta nova tasca ens va venir per sorpresa a molts de nosaltres, ja que desconeixíem que havíem de crear un portafoli digital, i durant tot el transcurs de l’assignatura no s’havia esmentat res sobre el tema.

Durant les últimes sessions, pràcticament des de que tornàrem de vacances de Nadal, algunes de les classes van estar dirigides a explicar com realitzar aquest portafoli. Primer ens van dir que havíem de crear un pàgina web. Més tard, una de les mestres en veure la nostra preocupació de no saber com fer-ho i el nostre neguit per voler entregar-ho a temps ens va dir que podíem agrupar totes les tasques en un document Word o fer una presentació PowerPoint, i això ens va tranquil·litzar. Però a la propera setmana, un altre professor ens va dir que havíem de crear una pàgina web per poder fer el nostre portafoli, ja que des del Departament era el que estava estipulat des d’un principi.


La nostra frustració creixia per moments. No sabíem com realitzar el portafoli, pensàvem que amb una presentació PowePoint seria suficient, però a tot l’estrès de les últimes setmanes del semestre, li havíem de sumar el d’aquesta nova tasca. Ens van donar el nom de dos programes a utilitzar (Kompozer i Filezilla), i en les últimes classes vaig començar a temptejar i a formar el que seria el meu portafoli, però un cop carregats els arxius després tenia problemes a l’hora de veure’ls quan introduïa l’adreça de la meva pàgina. El pitjor de tot és que no sabia elperquè i cada com em neguitejava més. 


Finalment, i després de tot un cap de setmana provant una cosa o una altra, vaig haver de quedar amb la meva companya de grup per tal que m’expliqués el seu funcionament i així pogués fer el meu portafoli de manera satisfactòria. Gràcies a ella vaig poder manejar els programes.


Per acabar, m’agradaria dir amb tots els meus respectes, que el professorat hauria de pensar més detalladament en les tasques que demana i el grau de dificultat que poden suposar per als alumnes. Molts de nosaltres durant aquesta assignatura hem utilitzat programes que mai abans havíem sentit a parlar, i en unes poques sessions hem hagut de saber utilitzar. Penso que demanar un portafoli digital, amb uns programes que no em tractat a classe és, si més no, una incongruència. De la mateixa manera, que considero que el portafoli hauria d’haver estat una tasca, la qual haguéssim estat treballant conjuntament a classe i que els professors ens haguessin explicat el mecanisme d’ambdós programes.

Tot i així, puc dir amb tot orgull: "Heus aquí el meu portafoli"  http://dcem.ub.edu/ad/ad14932330/



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada