El passat dia 2 de novembre ens vam crear una pà gina Moodle. Fins ara, coneixia el Moodle com a ‘estudiant’, és a dir, accedia al Moodle de la UB o al campus virtual per informar-me de les novetats de les assignatures, descarregar els powers o PDF’s i penjar les tasques. Ara puc accedir com a ‘mestra’, per tant, puc veure la pà gina com la veuria qualsevol professor. Puc penjar tasques a fer, penjar vÃdeos, notÃcies, fer recordatoris, puc escollir qui veu allò que he penjat, entre d’altres.
Com qualsevol programa nou que s’aprèn, al principi és bastant enrevessat d’entendre; però, poc a poc, m’he anat familiaritzant. Hem pogut penjar vÃdeos de mostra, el JClic realitzat en les sessions anteriors i altres continguts.
L’activitat a realitzar amb aquest programa és la simulació d’una pà gina Moodle. El dia 7 de novembre ens van donar les pautes a seguir i què era allò que havia de tenir la nostra pà gina. Després el mestre ens va deixar temps lliure per investigar i anar provant.
Personalment, considero que la plataforma Moodle és un bon mètode per tal de mantenir una comunicació activa i actualitzada no tan sols entre el professorat i l’alumnat, sinó també amb les famÃlies. Tot i que moltes escoles tenen un blog en el qual s’informa a les famÃlies de les activitats que han fet els seus fills, de les pròximes sortides, es fan recordatoris o s’avisa d’algun fet; cada cop són més aquelles que creen una pà gina Moodle. I és que vivim en un món digital, i tot i que no ho vulguem admetre nosaltres ja estem digitalitzats.
En un futur, crec que la plataforma Moodle serà utilitzada per la majoria d’escoles, col·legis i instituts. És una eina prà ctica que facilita la interacció entre mestres, alumnes i famÃlies. I d’aquà a pocs anys, tinc la sensació que aquesta eina prà ctica passarà a ser una eina necessà ria.
Us deixo amb un vÃdeo presentació Moodle. Espero que us agradi.
http://www.youtube.com/watch?v=fA-R1-PF1w4
Us deixo amb un vÃdeo presentació Moodle. Espero que us agradi.
http://www.youtube.com/watch?v=fA-R1-PF1w4
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada