divendres, 23 de desembre de 2011

LES INTEGRACIONS CURRICULARS DE LES TIC - PRESENTACIONS

Durant els dies 14 i 21 de desembre vam presentar les activitats que havíem planificat i en les quals les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) havien d’estar integrades. 


Han estat unes classes molt dinàmiques i participatives, ja que es necessitava de la nostra col·laboració. Cada grup ha preparat un seguit d’activitats utilitzant algun tipus de TIC i les ha presentades a la resta de companys.


Tot i que érem molts grups, m’ha sorprès que hi ha hagut una gran varietat d’activitats, utilitzant diferents programes i diferents mètodes. He pogut aprendre que existeix un programa anomenat ‘Picnick’ el qual permet editar imatges on-line, per tant no és necessari descarregar-lo ni instal·lar-ho. Les companyes han mostrat algunes de les nostres fotografies i les han retocades depenent la temàtica escollida. En el meu cas, han editat la meva fotografia afegint unes ulleres de sol, un gelat, i un castell de sorra, simulant que estàvem a l’estiu. En altres casos, han escollit el Carnestoltes o el Nadal com a temes per editar les imatges.


L’activitat d’un altre grup consistia en explicar un conte enregistrant les nostres veus a partir d’uns dibuixos que en teoria havíem fet en classes anteriors. D’aquesta manera el conte era únic, ja que cada dibuix era diferent i cadascú explicava la seva per tal que el conte tingués sentit. Aquesta activitat em va agradar molt, i penso que és molt útil per fer-la amb nens d’infantil, ja que si a mi em va fer gràcia sentir-me explicant el conte un cop acabat, penso que als nens els faria la mateixa o fins i tot més.


Altres activitats consistien en explicar un tema, com podria ser les parts del cos humà, per mitjà d’un Power Point, o utilitzant la pissarra interactiva. En el nostre cas, la meva companya i jo vam decidir preparar un Jclic sobre els animals. El Jclic és un programa que no coneixíem fins ara, però durant aquesta assignatura l’hem descobert i hem vist que no és gaire complicat i alhora és molt visual, per tant el considerem una bona eina per treballar amb nens d’aquestes edats. El Jclic preparat tenia dues parts, la primera constava d’un memori i la segona d’una sopa de lletres en la qual havíem de buscar els noms dels animals apareguts en el memori anterior. La predisposició de les companyes era bona, i això afavoria a la dinàmica de l’activitat. 

Aquestes dues sessions les he trobades molt interessants degut a que hem pogut simular que érem mestres i ens dirigíem als ‘nostres’ alumnes, per tant hem pogut posar en pràctica no tan sols el que hem après en aquesta assignatura sinó que també tot allò que hem après en d’altres. Tanmateix, gràcies a aquestes sessions, he pogut aprendre nous programes i formes per preparar activitats en les quals les TIC estiguin integrades i a la vegada interactuar amb els alumnes. Un avantatge de les TIC és que criden l’atenció, ja sigui pel seu funcionament o perquè és la novetat i encara s’estan provant, però el fet que cridin l’atenció dels alumnes afavoreix a que tinguin una millor predisposició per aprendre i, conseqüentment, un millor aprenentatge. 


I vosaltres... Què penseu sobre la integració de les TIC a l’aula?





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada