dissabte, 10 de desembre de 2011

APRENENTATGE AUTÒNOM

Les sessions dels dies 30 de novembre i 5 de desembre es van dedicar a l’aprenentatge autònom. A vegades, els alumnes han d’experimentar situacions que han d'aprendre a resoldre per si mateixos. Tot i així, no es descarta el suport dels companys i del professor. Sovint, el millor mestre és un company o companya que acaba de resoldre el problema, atès que és probable que treballi en una zona de desenvolupament propera.

Personalment, crec que el mestre ha de crear situacions en què l'alumne pugui fer els propis descobriments, però amb la seva supervisió per si en algun moment aquest necessita algun tipus d’ajuda. També i alhora cal propiciar el treball amb altres estudiants, de manera que l'aprenentatge individual es produeixi en un entorn de cooperació supervisat.

Durant aquestes sessions d’aprenentatge autònom hem aprofitat per aclarir dubtes, començar a treballar per grups en la proposta educativa que haurem de presentar més endavant, i planificar l’activitat en la qual hem de planificar dues o tres sessions dirigides a nens d’infantil i en les que les TIC’s estiguin integrades.

Aquestes sessions d’aprenentatge autònom m’han fet veure que com a futura mestra, hauré de deixar alguns dies en què els meus alumnes puguin treballar de forma autònoma per tal que puguin aclarir coneixements i aprendre per si mateixos, però amb la seguretat que poden dirigir-se a mi en cas que els sorgeixin dubtes en algun moment determinat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada